Mint az előző cikkben is ígértem, most megnézzük, hogy kis hazánkban a last minute utak mit is jelentenek (és mit kellene képviselniük!).

 

Ha megnézzük a Kodolányi János Főiskola szó szerinti definícióját*, akkor máris látnunk kell, hogy a last minute út egyik fő ismérve, hogy (jó esetben) kevés van belőle, és olyan áron kínálják, ami tényleg visszautasíthatatlan. Ennek a gyakorlati oka az, ha valaki kibérel egy Charter járatot (na ezt se eszik olyan forrón, hogy miért is, azt egy későbbi cikkben fogom részletezni) és megmarad neki indulás előtt 10 helye a gépen, akkor akár veszteségesen is neki fog állni értékesíteni, hogy minél kevesebb veszteséget kelljen elkönyvelni.

Tehát a last minute ajánlat lényegében a veszteség realizálásra lenne hivatott.

 *:

"Last minute értékesítés:
A szó valódi értelemében utolsó pillanatban történő értékesítést jelent, amikor az utazási iroda az esetleges veszteségek csökkentésére vagy elkerülésére árengedményt ad egy-egy utazás árából. Szigorúan értelmezve az indulás előtti maximum 3-4 héten belül lehet utat -last minute útként - csökkentett áron értékesíteni. Last minute akcióban csak olyan utat lehet kínálni, mely előzetesen magasabb áron is meg volt hirdetve. A last minute utak a nagy tömegű charteres utak jellemzői, amikor egy kisebb eredménnyel is jobb az utat lebonyolítani, mint csak a veszteséget csökkenteni."

Ennek ellenére, itthon a last minute kifejezés már minden 2.-ik internetes utazási ajánlaton rajta csüng, mely a Tesco "legolcsóbb termék" hatását hivatott képviselni:

Vásárló bemegy a Tesco-ba, keresi a legolcsóbb terméket és meglátja "Legolcsóbb termék". Ezaz! Ez kell a népnek, termék a kosárba és folytatódik a következő legjobb áron lévő termék felkutatása.

Csakhogy! Ha legközelebb járunk a madaras boltban, nézzük meg pár "Legolcsóbb termék" árát, és nézzünk szét a soron. Voálá, ugye mégsem a legolcsóbb a legolcsóbb?!

Sajnos ez a helyzet a hazai last minute utak jó részével, de hogy ne csak rébuszokban beszéljünk, vegyünk górcső alá egy konkrét ajánlatot:

A Medici Travel egyik last minute ajánlata:

Prága, busszal, 3éj/4nap, reggelivel, ***-os szálloda, fakultatív programokkal (bár ezek nem ingyenesek!), 40.000 magyar pénzért.

Akkor jöjjön egy saját, normál áras ajánlat:

Prága, busszal, 3éj/4nap, reggelivel ****-os szálloda (és nem ***) , fakultatív programokkal (ezek is fizetősök, viszont személyre szabott programokat is nyújtunk), 34.000 magyar pénzért.

Szerintem a számok magukért beszélnek, és látszik, hogy mi is a "Magyar Last Minute" ajánlat is valójában.

 

Természetesen sem a Medici Travel ajánlatát nem szeretnénk bírálni, mivel minden irodának megvannak a saját költségei, amelyet valahol bevétel gyanánt ki kell termelnie, sem pedig másik iroda ajánlatát!

Dániel

Címkék: átverés last minute

A bejegyzés trackback címe:

https://bs-travel.blog.hu/api/trackback/id/tr433070397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása